Selasa, 7 Jun 2011

Ade aku kisah!!!..:)

~ Lama bebenor tak menjeguk ruangan ku ini...so kali nie saje nak meluahkan rasa hati..almaklum ler nak ckp depan2 kat mereka2 tue nanti di katakan kita kuang ajor lak..huhuhu..so ruangan nie ler jer tempat tuk aku luahkan selain cik suamiku itu..hehehe..


~Al kisahnye bergini...memang ler aku nie xbelajor tinggi2 melangit..walaupon pada hakikatnye aku memang udah sampai ke tahap itu satu mase dulu..tp ALLAH lebih tahu ape yg terjadi sehingga aku buat keputusan tuk keluar dari sarang impian semua orang ketika itu...xperlu mengeluh sebab aku redha dengan ketentuannye..hehe..cuma kadang2 orang suka memperlekehkan ape yg pernah kita tau hanya kerana aku xabis pon belajar...xpe la..lg pon aku mmg suke sher ape2 jer pengalaman kat org..cuma terpulang pada diorg nak terima atau tak...lg pon aku ngan suami xbrape rapat ngan 'mereka2' itu..hehehe


~Duit oh duit...kat dunia nie macam2 org ade..yg kedekut ade, pemboros ade,pemurah ade..ishh mcm2 la...tp aku bkn ler dalam golongan kedekut tue yer...pemboros pon tak jugak..pemurah pon tengok pada situasi jugak..hehehe..almaklum ler aku nie ada tanggungjawab pada ank2 aku yg sedang membesar skang nie...tambah2 lak xlama lg family aku dah nak bertambah lg sorang nie..TAPI tue la..kadang2 ade je yg xfaham ape yg aku & suami pertahankan..memang betoi berniaga leh buat org kaya..tp bukan kekayaan dunia yg aku cari..tp lebih pada kekayaan akhirat nanti..aku berniaga hanya tuk suka2 & mengisi mase lapang sebagai isteri & ibu yg hanya dok kat umah nie...ada sorang makhuk ALLAH nie ckp "agaknye kalo berniaga betoi dulu..dah boleh kaya dah skarang nie" ishh..ish..ish..macam ler aku dah berniaga berpuluh taun lamanye..setau aku aku betoi2 serius berniaga pada awal 2009..tp mase tue ada masalah teknikal then aku start balik pada pertengahan tahun 2010..maknenye baruuu sangat la kan?? xkan ler leh kaya raya dah..huhuhu..kadang2 kelakar pon ia jugak...puncanye sbb aku xnak ikut diorg gie ke satu tempat...bukan xnak pegi...tp kami ada sebab tersendiri...sekarang keluarga aku sedang di landa dugaan..dugaan kecik jer..alhamdulillah..insya-ALLAH aku ngan suami leh handle..walaupon suami aku mula2 agak stress..tp bg aku dugaan yg ALLAH bg kita harus redha..berdoa semoga segalanya pulih kembali seperti dulu...


~Aku terima ape saja yg diaorg cakap pasai aku...xkisah sbb ape saja yg diorg ckp aku anggap sebagai satu semangat..dari dulu aku tau ape yg aku buat..biarpon kadang2 perkara tue sampai mempertaruhkan hidup aku...bagi aku ALLAH sentiasa ada untuk aku..xperlu org lain sibuk2 ngan ape yg aku nak buat..cuma aku akan buktikan ajer suatu hari nanti...tungguu yer..insya-ALLAH di izinkan ALLAH semuanye akn terbukti nanti...ya-ALLAH aku bermohon pada-MU semoga kau kuatkan hatiku & tabahkan hatiku untuk menerima setiap dugaan yg Engkau berikan..Amin..^_^


Tiada ulasan: