Jumaat, 26 Ogos 2011

fuhh berpoloh di bueknyoo!!

Dari dok plan elok nak buat itu ini...tup2 kelam kabut jugak aku di buatnye..mane taknye..tetiba perot aku buat hal dr malam td..hehehe salah aku sendiri dah tau xleh mkn kari p gak ler tibai kari kat surau semalam..padan muko den..sib baik ler siang nie dah ok..fuhh lege skit..so xde la aku berbuka awai ekk..selamat niat pose penuhku itew...pastu nak di jadikan citer jugak..hari yg sblm nie mmg cerah jer..tup2 ujan ler pulak..ALHAMDULILLAH ujan rahmat di hari jumaat la katekan..tp masalah ler gak sbb kain baju aku xsempat pon kering sedangkan sok awai2 pagi pas subuh aku dah nak blk pahang..huhu harap2 walaupon cuaca xok kain baju ku kering la yer...lg pon ujan tue nikmat dari ALLAH..sejuk skit..hehe

Amik along ngan adik dr skolah agama/pasti..along buat hal la pulak...sbbnye adik p mkn biskut depan dia..udah merajuk..tah kenapa sejak 2 menjak nie along sensitif skit...selalunye xmcm nie...yg si adik lak mmg dah sifat dia camtu..mentang2 ler xsihat selamber je dia mkn depan along..nak marah pon bukan dia dengar + mama agak malas nak berleter2 nie..kalo bab berleter kene serah kat ayah..hehe..so blk2 jer along mengamuk nak bukak pose..mama cakap p la bukak..tp t xyah ikut mama gie mane2..dok je kat umah..hehe..last2 2 2 ank bujang aku tertido...mase tue aku dah sibuk kat dapur tuk membaking kek buat mak mertuaku...

Tengah dok syok2 membaking tetiba cik abg call...katenye suh siap2 t kul 3.30pm nak kuar p giant beli barang yg xbeli lg..adehhh asal ler xckp awai2..udah ler pakciknye dtg nak amik kek ngan biskut lepas solat jumaat..kelam kabut lagi aku di buatnye..ish2 mcm2..xpe la sekurang2nye aku xsedar mase berlalu...hehe..ape2 pon aku harap kek aku sempat ler masak..coz oven tue dpt masuk 1 loyang kek jer...sedangkan aku de buat 2 loyang..1 tuk my MIL 1 lg tuk ank2...mlm kang lak kalo sempat xsempat buat tuk mak aku punye lak..wahh!! mmg penat giler la..mau pas siap t aku terus pengsan kan..huhuhu

K la..jap lg aku letak pic kek yg aku buat tue ekk..kek oren jer aku buat..tp tuk pengetahuan korang nie ler baru 1st time aku buat pon..kehkehkeh..;p..ok ler chaw!!!


~2 jenis kek & 1 jenis kuih tuk keluarga Mertua di perak...~
~Kek Coklat Kukus, Kek Oren & Biskut Bebola Cornflakes~


~uihhh!!! panas2..hehehe~


~nie kek tuk anak2 lebihan kek yg de lam oven tue..^_^~


~kek oren dah siap di masak...yummyyy!!!~


~letak lam bekas sbb jap lagi nak bg kat pak cu suh bwk blk kg bg kat MIL~


~Kek Coklat Kukus...sodapnyeeee la..~

Tiada ulasan: