Selasa, 23 Ogos 2011

Kuih Raya Ohh Kuih Raya (part 2)

agak lama br ler nak up date entri baru nie..almaklum ler ank2 lak xsihat..zikry di serang asthma kembali...dekat seminggu jugak ler xgie skolah..alhamdulillah hari nie dia dah p skolah blk..tue pon siap ngan pesanan dr penaja.."jangan main lari2 ngan kawan" kat cikgunye pon mama suh ayah pesan supaya kalo zikry batuk teruk sgt cepat2 call & pantau kawan2 dia supaya xkacau zikry kat skolah..alhamdulillah nasib baik semua kawan2 dia faham..ye la dah 2 taun pon skolah kat situ..mesti kawan2 dia faham bila sakit zikry datang blk mmg xleh kacau atau main2 sgt ngan dia...ape2 pon mama harap abg ngah cepat sembuh..skarang dos ubat pon dah di kurangkan dr 4 jam skali kepada 6 jam skali..huhuhu..luv u so much abg ngah..sian dia dah kurus blk..

ok2..kita sambung bab kuih aku blk..hehehe kali nie semperit yg cik abg request tue mmg jd dan sangat2 sedap...alhamdulillah..nie de pic2 yg aku sertakan skali..bentuk dah menarik,bak kate org leh jual ler nie..ekeke..tp nie hanya untuk mak ngan abah kat kg jer..tuan punye badan mmg xde..tuk ank2 dah abis diorg mkn after berbuka puasa...hurmm dah agak dah..mmg xsempat simpan raya kalo ngan ank2 nie...kat umah aku nie aku ingat nak beli kerepek2 jer..almaklum ler umah kat tgh bando nie..jiran2 pon semua chinese..so mmg xmeriah pon raya kat umah sendiri nie..hhuhuhu..itu pon harapkan kalo adik bradik abg,sepupu sepapat ngan kawan dia je la yg sudi nak dtg..hehe..kawan2 aku?? erkk aku xramai kawan..kuar umah jumpa kawan2 pon jarang...hehehe..cuma kalo buat open house br aku ajak semua cust2 aku join skali..yg area2 dekat ngan klang je la..jauh2 tue kebetulan je dtg..tp taun nie mmg xbuat open house kot sbb xlarat dah..tgh sarat pon nie..huhuhu ok dr aku melalut2 tah ke mane..meh tgk pic2 yg xbrape lawo nie yer..almaklum ler kemera tue xbrape ok..xpe la janji layanzzz...^_^v



~semperit ngan kuih bunga2 siap di bungkus tuk bawak blk kat kg...nak bg mak..harap2 mak suke la yer~



~nie la pembantu2 kecik mama...adik tue just tolong kejap2 jer..sbb dia xsihat..mase nie dia demam dan astma pon dah mula menyerang..huhuhu~


~Semperitku sebelum di bakar...senget2 kan..yg kaler rice tue chef2 kecik la yg taburkan..huhu~





~dah siap!!!..meh ler rase...hehehe..;p~


~biskut bebola cornflakes dah masuk lam oven~



~sebelum masuk lam oven~



~dah masak pon..hehe~



~letak lam periuk dulu...bg sejuk sebelum mskkan lam bekas..sebelum tue de tikus kepala hitam dah rembat dulu biskut nie beberapa biji..ekekeke~



Tiada ulasan: