Isnin, 19 September 2011

makk aihhh penatnyeeeee!!!

Assalamualaikum...

Ok aku nak crita pasai 3 hari yg lepas...jumaat, sabtu & ahad..hari2 yg sangat memenatkan tp sgt2 mengujakan!!! check it out k!!

~Jumaat
Kan hari nie cuti umum..so org lain sibuk ngan hari malaysianye..kami 1 family dok sibuk2 mengemas umah sebb keesokkan harinye km nak buat majlis makan2 tuk teman2 rapat & family saja..mmg dr awai pg ktorg sibuk dok atur kedudukan perabot & segala bagai..almaklum ler nak harap aku sorang mmg xdapat ler..sib baik incik hubby ade..hehehe..pastu lebih kurang kul 12 lebih kami bersiap2 gie ke umah member 1 tempat mengajar lak...coz dia bertunang hari nie..TAHNIAH ANA & KIM..semoga sampai ke jinjang pelamin yer..jaga tatasusila & adab sopan dalam hubungan kamu..hehe.pastu pas je solat jumaat kami gerak ke shah alam tuk hadiri open house umah kawan aku kat sana...menunye meehun sup,nasi impit, nasi goreng n mcm2 lg la..hehehe..tp dah di sebabkan masa kat kenduri pertunangan ana aku dah mkn xhinggat so aku mkn meehun sup je skit..hehe..nak buat camno perut cam nak pocah dah..tp syokk sbb dapat jumpa kawan kan..berborak je la kejenye..malam kami xp mana2 sbb penat sgt!! lg pon nak stanby tenaga tuk hari esoknye...lg pon cik abg koje la pulak kan..

~Sabtu
Ok hari nie kami buat makan2 tp pas maghrib ler..sbb siang tue leh ler aku buat ape yg patut..almaklum ler aku sorang2 jer buat semua perkara bab masak2 nie...penat giler sbb dapur leh guna 1 je pon..so dr awai pg pas subuh tue..aku dah siap2 rebus kacang dulu..pastu incik bye2 kat cik suami sbb dia nak p keje..walaupon berat hati dia nak tgglkan isteri dia nie buat keje sorang2..hehe..xpe aku still kuat lg la..cuma kene hati2 jer..so dah bye2 kat incik suami..aku terus ke dapur basuh & potong segala bahan2 yg nak di masak..kuarkan pinggan magkuk..lap2 ape yg patut..hehe setaun skali jer guna semua peralatan2 yg besar2 tue..kalo tak jgn harap..so sblm guna harus la basuh dulu..hihii..start kul 12 tue aku start msk sup..di sebabkan dapur aku yg ade 1 tue..sempat ler aku dok mengejekan kerja2 yg lain dulu..sib baik la ank2 aku semua xde wat hal..hehe diorg main2 sama diorg jer...ok dalam kul 4 tue makcik abg pon datang kejap bg kek..sempat kene bebel kejap coz dah sarat2 pon still buat majlis mcm nie..aku mampu tersenyum jer la..huhu..pastu dah start de sepupu abg datang.Ayien dtg ngan kakak dia K.Cik..sorang dtg tuk jd tukang rasa..mmg tiap kali aku buat mkn2 mmg si Ayien nie la tukang rasenye..pastu sorang lg tolong2 ape yg patut..tp masa nie aku just tinggal tuk panaskan ape yg patut jer...sbb sambil tunggu tue aku mmg dah siap2 kan bahan2 lain..kira aku dah tau manage masa ler..so bila K.Cik dtg tue dah xbyk keje yg dia kene buat..ape2 pon tima kasih la banyak2 yer!! terharu sangat..hehe..ok cukup kul 7 semua kerja settle..then sempat la dok relex2 jap sambil tunggu azan maghrib..pas solat kami makan dulu..hehe tuan umah kene rasa dulu hokey!! Alhamdulillah sib baik semua ckup rasa..hihihi..termasuk ler sambal kicap yg br 1st time aku buat tue..alahai kembang lak bila cik abg puji nih..;p leklok tgh ngadap lebih kurang kul 8 lebih tup2 adik ipar 1 family sampai..mase tue kami xabis makan lg..hahaha!!! tuan umah pulak lebih2 yer..then pastu br la ramai yg dtg..majlis abis dalam kul 1 pg!!! hambikk ko..huhu penat giler..sib baik juadah cukup..tue pon tetamu last aku celur mee kuning jer..sbb meehunnye dah abis la..hehe..nak buat camne kan..aku xsangka sambutannye mmg hangat..elok jer tetamu terakhir dtg..aku ape lg basuh muka, solat isyak pastu trus tido kepenatan..ank2 aku mmg awai2 lg dah tdo after sepupu sepapatnye blk...hehe penat layan sepupu sepapat main yer sayang..^_^

Menu majlis makan2 aku:
**Meehun sup utara yg xbrape nak utara sgt!! hahaha~!!
**Bubur kacang
**Kek coklat basah, kek pisang & kek gulung yg di sponsor leh makcik suami aku ~thanks~
**Keropok bawang.
**Air Oren Campuran, Air Sarsi,Air sirap & Kopi

~*Masakan yang sangat2 simple tp penat kalo segala kerja aku buat sorang dalam keadaan yg aku nie tgh sarat..sbb taun lepas lg la byk menu yg aku buat..pon still msk sorang2 gak but time tue aku slim melim lg so mmg tak ler terasa sgt...hehe*~

~Ahad
Hehehehe..hari nie aku bangun lewat hokey!! penat punye pasai..aku bangun pon tuk solat subuh jer..pastu aku sambung tdo blk sampai kul 9.30pg!!! hehehe..pas mandi aku kemas2 skit2 ape yg patut..yg selebihnye incik suami aku punye turn..so segala periuk belanga mmg dia la yg kene basuh..hihihi...well harus la adil kan..dah aku masak yg kene kemas incik huby la pulak..lg pon mmg tiap2 taun mcm tue..LUV U DARLING!! muaaxhh!!! pastu dalam kul 12 tue kami dah bersiap2 tuk hadiri majlis perkahwinan teman baik aku kat shah alam...hehehe mmg best majlis dia..dah ler dok kat tempat vip lak tue..kembang idung2 kejap..hahaha!! yg xsangka yer rupa2nya makcik suami aku sepupu ayah kawan aku tue..alahai sedara mara gak ler..sabo je la..then yg paling xsangka skali aku jumpa lak senior aku masa blajar kat kelantan dulu kat sana!!! OMG!!! mula la xhinggat dunia kejap..hahaha~!! mcm2 kecik betoi dunia ALLAH nie..bertaun xjumpa kat majlis kawan baik lak kita org jumpa...hehehe..ehh ape2 pon TAHNIAH PA`ARN & RAHIM..semoga korang berbahgia hingga ke syurga...cepat2 kembong yer pa`arn..aku dah bg aura perutku ini dah semalam..hahahaha~!!!..majlis korang mmg superb la beb..korang pon mmg gojes sgt2!!!. Malam lak pas maghrib aku p umah kawan aku kat port klang ler pulak..udah dia anto msg suh dtg jugak..hehehe..tp time blk tue kesian diorg sbb terkunci kat luar..heheh mcm2 hal..sib baik ank dia yg llki ade kat dalam bilik tdo..puas gak ler hubby aku cr cara camne nak bukak pintu umah diorg tue..sbb hubby kawan aku dah blur2 dah..hehe..puas ketuk sana sini..tiba2 pintu terbuka..rupa2nye ank kawan aku yg tdo dalam bilik tgh tue leh lak terjaga..Alhamdulillah dpt ler diorg msk..so dekat kul 11 gak ler br kami balik..huhuhu penat sgt!!! tp percaya la..memang best la 3 hari nie...hehehe..^_^

**Maaf gambo2 xde sebab kamera lak rosak..so layan citer je la yer..hehe..;p**

Tiada ulasan: