Rabu, 23 November 2011

Dah Ready!!!


~Esok hari yg agak mendebarkan sebab xpernah aku lalui sebelum nie..so kiranye ini pengalaman pertama untuk aku la nie..hehe..coz mase bersalinkan abg2 si kecik nie dulu semua aku pegi waktu saat kesakitan sedang melanda..tp kali nie aku pegi hospital saat aku xrasa sakit walau sedikit pon..huhu..xpe kita tgk camne nanti..hehe..sbb aku dah pon bersiap sedia dgn segala kemungkinan yg berlaku..aku pon dah berlapang dada dalam hal2 nie..semoga segalanye di permudahkan...ngeee..^_^

~Anak2 yg lain pon dah mula bertanya..then aku pon dah siapkan brg2 diorg tuk stay ngan mak sedara dia nanti..Thanks birasku hajar & adik iparku kolen..hope kami xmenyusahkan kamu berdua...k.ngah xleh wat ape sbb abg ngah korang xbg mak k.ngah interframe tuk kelahiran yg kali nie..korang tau sebabnye kan..mayb abg ngah xnak serabut kot..lg pon kelahiran kali nie mayb agak istimewa bg abg ngah kamu tue..almaklum la dah 6 taun xmerasa nak pegang baby kan..hehe

~Along ngan zikry dah mula berdikari..walaupon zikry kadang2 still harapkan along lg dalam setgh2 perkara...huhuhu..along dah mula rajin membantu..mengemas, melipat kain baju dan membasuh pinggan..alhamdulillah..umah pon dah kurang bersepah..cuma zikry masih cuba suaikan diri bab nak kemaskan mainan dia tue..walaupon last2 mmg along jugak la jd tukang kemaskan..hurmm..sabo je la kan..harap2 t dah kuar bby nie zikry pandai la nak jd abg yg mcm mana...jangan buli baby dah la yer...hehehe

~Kadang2 macam ade hikmahnye pulak aku over due nie..sbb aku leh lg still mengemas ape yg patut..so xde la serabut sgt time aku blk dr spital nanti..malah ank2 aku pon terjamin nak letak kat mana..hehe..malah aku leh siap pikir lg sementara nak tunggu check up sgala bagai t leh gak aku bwk buku la..ape la..dah mcm nak p holiday pon ade kot..ngeeeee..ape2 pon semua tue aku bwk sbb xnak bg perasaan takut menguasai diri aku..aduhai pengalaman2...harap2 segalanye xla menakutkan sgt..dan semoga semuanya selamat..sbb sgt ramai org yg menanti ketibaan tuan puteri nie..ehh tuan puteri ker??? hehe insya-ALLAH..^_^

Nie senarai brg2 yg aku bwk waktu dok saje2 nanti..brg2 tuk masuk wad after deliver tue aku dah settle dah..nak tau ape brg2 yg kene bwk tue leh refer kat sini yer.. senarai-barang-keperluan-baby-ibu. yg kat bawah nie lain punye k..ngeeee

1. Buku Catatan..senang kot2 aku terasa nak menulis ke ape..hehe
2. Air selusuh..yg pastinye air2 camni mmg nurse xbg bwk msk..tp aku ckp nie air tuk minum sesaja je..sbb aku xleh dok tanpa minum air..ngeeee
3. Teks Ayat2 Suci..aku buat sendiri..sbb ayat2 Al-Quran nie leh menenangkan fikiran di waktu2 yg mendebarkan cam nie..hehe

4. Roti..takut t lapar ler..walaupon aku tau time sakit lapar pon xlalu nak mkn kan?? tp lain kot bg aku..mkn still mkn sbb t takut xde tenaga nak teran..so mkn jugak walaupon sedikit..:)

5. Tisu..takut t aku nangis lak..hehe
6. Sabun..sbb aku kalo nak p toilet tuk membuang xleh xde sabun..t confirm xselesa langsung nak duduk..huhu..tabiat dr dulu kot..kat mane2 pon still bwk sabun..ngeeeeee..

7. Ubat gamat..Sbb aku takut stress2 t buasir aku buat hal lak..walaupon sblm nie spital dah de bg ubat tuk buasir tue..yg tue aku bwk gak..pakai je la mane2 yg aku suke t..xsalah pon kan..hehe

~Banyak kan yg aku bwk..mase nak menunggu tue nanti..untungnye aku dah survey dah sblm nie..so dari termenung xde buat ape2..dr dok layan rase sakit dan nerves..baik aku cr perkara2 yg berfaedah skit..lg pon aku malas nak suh suami aku ulang alik kat kereta amik brg2 t..yg pasti dia senang je sbb bila aku msk wad t dia perlu amik beg galas brg2 aku ngan brg2 bby jer..hehe..so xperlu byk2 brg dia nak pegang..^_^

2 ulasan:

suriadzul berkata...

ok!!!sume perfect n complete brg nk bwk tue...akk xbwk pad ke???

rohaya wan chik berkata...

bwk la laling..tp tue kan de kat senarai yg akk de bg link tue..hehe..yg nie senarai tuk merehatkan minda..kononnye la..;p