Isnin, 14 November 2011

dah tak tahan!!!!

Tarikh: 13/11/2011
Tempat: Hospital Sungai Buloh, Selangor
Mase: 3.40pm~ 8.30pm

~Sebelum tue aku dah 2 malam tak tido akibat sakit sangat tang buasir tue..sebelum nie aku memamg dah de buasir since mengandungkan along lg tp time tue xteruk mane pon..still ok after deliver..tp pas peknenkan adik..agak teruk jugak..tp aku still kuat tuk menempuhnye lg..coz mase bersalinkan adik dulu mmg amik mase nak push sbb adik besar almost 4kg!!..bersalin normal uolss meneran tanpa bantuan dan xdikenakan sebarang jahitan pon..huhu..so mane taknye buasir aku kuar bagaikan bungan sekuntum..oleh sebab tue jugak la aku amik masa yg agak lama tuk preggy yg ke-3 nie..tp tue la ALLAH maha kuasa kan..wlaupon almost 6 years aku xpreggy..dan time tue aku ingatkan buasir aku xkan kembali lg..tp sangkaanku meleset sama skali..lagi teruk ok!! tambah2 nak dekat due nie..ya-ALLAH tabahkan hatiku ini..huhuhu
~lepas je solat zohor..aku berdoa tah napa aku boleh menangis teresak2 kat sejadah..sedangkan ape sgt la ujian yg aku lalui skang nie nak di bandingkan dgn insan lain...sebelum nie aku sakit macam mane pon xpernah menangis..tp kali nie air mataku tumpah jua..mayb penat sgt kot..sbb aku kalo penat + letih yg amat mmg air mata mudah tumpah..huhuhu..ingatkan aku dok sorang2 dalam bilik hubby aku xperasan..elok dia tolak pintu bilik..mula2 dgn senyuman bila jer tgk aku nangis secara outomatik hubby aku meluru kat aku & peluk..sambil tanya sayang napa?? sakit sgt ehh?? jom kita gie spital k?? sambil dia lak yg nangis2..adehhh..kalah aku..drama dia lg hebat tue..huhu..abg2..slalu risau mcm tue kan..sakit tue mmg sakit..tp xtau napa kali nie ayang betoi2 dah rase cam tak tertanggung..ayang rela sakit bersalin dr sakit buasir nie..huhuhu..
~lepas di pujuk banyak kali..akhirnya aku stuju nak gie spital..mula2 ingat nak p HTAR..tp mengenangkan mesti ramai org aku gie kat spital sg buloh..alhamdulillah layanan mmg memuaskan..walaupon aku melalui prosedur yg sama macam ibu2 yg nak bersalin kat sana..cuma bezanye aku sakit sebab buasir..tp diorg kat situ sakit sbb nak bersalin!!!..bestnye dgr bunyi bby baru lahir..kalo la bby mama pon nak kuar jugak smlm kan best..hehe..tp tue kuasa ALLAH..so now i`m still at home!!..lom mase lg kan syg nak kuar..tak pe mama faham..janji kamu sihat mama pon dah puas hati..:)
~agak lama jugak nak tunggu pakar surgeri wat keputusan..sbb time tue diorg de emangancy kes..so aku kene sabar je la..sblm tue aku dok berborak2 ngan mummy2 yg tunggu mase nak bersalin kat situ..sekurang2nye hati xde la keruan sgt kan..hehe..gynea & nurse yg ade pon peramah2 semuanya..so dah mcm kawan2 jer kat situ..lg pon aku leh kuar masuk sesuka hati tuk jumpa suami aku kat luar..hehe..best kan..sib baik aku pilih p spital sg. buloh dr htar tue..hihihi..walaupon aku dalam kesakitan..aku still leh cover2 lg..bukan ape..takut hubby aku t risau lebih2 sgt..so aku diamkan aje..nak duduk pon seget jer..tue pon leh kejap2..selebeihnye aku rela berdiri..pas check up ngan doc kami buat keputusan bersama mengenangkan aku sendiri dah hampir nak bersalin..so operation hanya dibuat selepas aku dah bersalin nanti..so buat mase nie aku kene bertahan ngan ubat sapu tue je la...tak pe sekurang2nye..skang aku dah rase kurang sakitnye..mandi ngan air suam..pastu pas sapu ubat aku tuam2 skit..bg kurangkan sakit..kalo terkeluar aku berendam ngan air garam..semua tue doc yg bg petua..alhamdulillah..leh la aku dok lama skit walaupon still sakit2..cuma ape yg boleh aku buat skang nie..berdoa semoga proses kelahiran tuan puteri nie nanti mudah..dan aku akan menjalani prosedur pembedahan tuk membuang buasir aku pulak..harap2 lepas nie segalanye kembali normal...dan nampak gayenye mmg xde harapan ler aku nak menampah ahli kuarga dah pasni..huhuhu..incik hubby dah bg warning awai2..ok la sayng kali nie ayang mmg kene dengar ckp abg..ngeeeee..skang nie..siang malam dia jg aku..walaupon aku tau dia xckp tdo..tp kadang2 tanpa dia sedar aku still gagahkan diri buat segalanye sendiri..sian abg dah kurus dah..huhuhu..LUV U SO MUCH DARLING!!!

**Sayang abg sgt2..sbb abg betoi2 suami yg sgt2 bertanggungjawab & caring..seolah2 ayang xlayak untuk abg...ALLAH tue maha adil kan abg..bersyukur sgt2 ayg sbb dpt suami mcm abg..^_^**

Tiada ulasan: