Selasa, 26 November 2013

~~Sekejap Jer~~ kejap la sangat kan..hehe

~Dah lama xupdate sejak bersalinkan cik Qaseh Nur Iman...sedangkan byk yg ingin diluahkan..since aku menyerah diri ke hospital tuk bersalinkan Qaseh dulu..so meh kita start dr mula2 tarikh aku serah diri tue k..hehe~
<entri ni sebenarnye setaun yg lepas...huhuhu..tp lupa nak publish..so aku edit n sambung la mane patut..hohoho>

24/11/11, Khamis= 28Zulhijjah1432

-Tadaaaaaa harinye sudah sampai..di mana aku dgn xrase sebarang sakit atau tanda bby nak kuar pon tp terpaksa kene ke hospital jugak..huhuhu
lebih kurang kul 10lebih kami kuar dr umah..ke shah alam kejap menghantar hero2 aku ke umah mak sedara dia kat sana..dengan berat hati terpaksa gak la aku berpisah ngan ank2 aku kejap..pastu teruskan perjalanan..tp hubby aku melencong kejap katenye " meh kt ronda2 kejap ye sayang.." aku ikutkan aje..tup2 ronda punya ronda sampai kat rawang dah pgnye..huhu..so patah balik ke hosp.sg buloh yg dah terlajak sblm tue..kihkihkih..kul 12 sampai spital...tp xdaftar lg..hehe hubby ajak ronda2 kaw. hosp lak...adehh mcm2 la suami aku nih..huhu..then kami singgah kantin spital mkn jap..tp tue la kan time2 camni mane la ade selera nak mkn sgt..huhu..aku order nasi ayam + air sirap limau..hubby mkn ns campur+ sirap limau gak..pastu br la aku p ke dewan bersalin tuk daftar kemasukan..huhu dah mcm nak msk skolah asrama lak rasenye...lebih kurang kul 1ptg br aku msk ke wad menunggu...
Mula2 skali aku kene buat CTG..tgk ade kontraksi + dgr jantung bby..alhamdulillah semuanya ok jer...pastu lepak2 ngan ibu2 yg lain..borak2 sambil tgk ibu2 lain dok berkerut2 dahi tahan sakit..aku?? relax je...sikit pon xsakit ape...dok kat ruang menunggu kat LR sgt2 la bosan..huhu untung aku bwk buku...hehe..sambil2 menunggu tu dok la tgk mcm2 kerenah adoo..hati pon naik seram gak..hahaha walaupon ni kali ke3 punye pengalaman..tp yg ni lain wooo..sblm2 ni sakit terus msk spital n bersalin jer...

25/11/11,Jumaat= 29Zulhijjah1432

-awai pg dlm kul 1pg n 2pg lebih kurang aku di pindahkan ke wad 6c..akhirnyee dpt gak katil..kalo tak dok je la kat kerusi dlm ruang menunggu LR tu..sakit pinggang2..ms ni xsakit pon lg...rutin CTG msih di teruskan mcm biasa la...hehe
ms ni ade member2 yg jumpa kat LR tu dah bersalin dah..syoknyee la..comeinyee tgk muka bby..hehe..dlm ms sama dok la pujuk2 lam perut ni cepat la kuar..xyah mama kene induce..
jam dah menunjukkan kul 9pg..dtg la doc cun..yg memula aku ingat cina rupanye doc ni cina muslim..senyumm je dia..skit2 ckp eh maaf2..suke dia.lupa lak nama dia ape..haha..ehh larik topik lak..ok dia dtg nak mskkan ubat induce kat aku..sambil borak2 dia mskkan..so far xla sakit sgt..alhamdulillah..lepas tu msh xrs pape..
kul 12tgh hari aku dah start rs sakit2...sakit mcm mane rsnye xyah citer la ekk..sbb pe kang de yg takut nak bersalin lak kang...hahahha
tp msh boleh solat mcm biasa sbb xde turun sebarang tanda ape pon..just sakit2 yg mkin lama mkin kerap..doc yg cun td pon pelik dia ckp dlm byk2 patient yg dia hadap hanya aku je yg msih senyum walaupon sakit..dia ckp kalo time bersalin aku nanti dlm duty dia..dia harap dia dpt handle kes aku nanti..hehe alolooo sweetnyee doc ekk..tp ternyata bukam rezeki doc kan.. :)

26/11/11,Sabtu= 30Zulhijjah1432

tepat 12mlm diorg suh aku bersiap tuk msk ke labour room..padahal xde tanda atau ape2 pon..just sakit mkin kerap je...nurse ckp tempoh ms sakit tu cepat so walaupon bukaan br 3cm ttp xleh tunggu lama2..aku ikut je la..so kene la sorong p LR..time ni dok dup dap dah..tp sempat msg en suami stanby isterimu dah nak msk LR..keh3..hp aku bwk msk LR siap letak bwh bantal lg..hohoho
ms dlm LR tu mcm2 ler deme buatkan..xmau citer sini sbb xbest pon semua tu..ok dlm kul 1mlm lebih kurang doc pecahkan air ketuban..hoh ms tu la br rs donia mau terbalik..hanya Allah je tau ms tu mcm mane...mulut xhenti2 berzikir nih..tp dlm sakit2 tu leh lak tertido kejap..hahaha..sedar2 ms tu sakit mcm de mende nak kuar..ms tu dgr doc ckp dah leh panggil suami patient ni msk nih..xbrape minit pasti en suami msk..lahai pikir2 blk malunyee la..hehe..tp ms tu nak malu hape..sakitnyee nauzubillah..lantak la ko hade ke xde ke..janji bby kuar kan..hoho..xlama pastu mmg rs nak push dah sesgt..en suami panggilkan doc..then sampai je doc suh push kaw2..alhamdulillah lepas penat bertarung nyawa mcm kat medan perang gayanye..tepat kul 3.44pg 26/11/11 bersamaan 30Zulhijjah1432 lahirlah puteri yg di nanti..bila doc ckp tahniah awk dpt bby pompuan.,putih gebu sambil tepuk2 bontot bby tu..haha..aku menangis laa..sbb mmg even ms scan doc dok ckp dlm kandungan awk bby girl still xmau percaya..tp bila dah depan mata..hanya Allah je tau..syukur impian kami suami isteri di makbulkan Allah..^_^

-Now bby girl comei yg di berikan nama Qaseh Nur Iman tu dah pon 2tahun..alhamdulillah..membesar ngan susu dr bdn mama sendiri,membesar dr tgn mama sendiri even ms tu mama keje..syukur sgt tgk kepetahan dia bercakap skang ni..peel dia..fuhh kalah abg2 dia..haha..meh la kengkawan tgk pic sayer ni ekk..dr kecik sampai dah 2y ni..^___^



~comei tak?? comei tak?? mesti la comei sbb mama kiter pon comei..ehh?? :p ~










Tiada ulasan: