Jumaat, 25 Oktober 2013

Haiihh Stressnyeee!!

stress? semua org ada rs stress..atas diri kita jugak nak hilangkan stress tu mcm mana..Punca stress itu bkn dr tekanan mental semata2.. tp punca tekanan itu sebenarnye berpunca dari kecelaruan dan kelemahan hati , roh, nafsu dan akal...Kelemahan hati yg menyebabkan rapuhnya hubungan individu itu dengan Allah SWT menyebabkan kehidupan yg di lalui jd sempit, seolah2 xda jalan keluar dari setiap inci masalah... Hati yang baik mempunyai unsur yang sangat halus ( latifah ) ketuhanan ( rabbaniah ) dan kerohanian ( ruhaniah)..jd reset blk hati kita..jgn slalu mengeluh..setiap dr kita tak terlepas dr ujian hidup...Yakinlah setiap masalah ada jalan penyelesaian dengan syarat tabah dan redha menghadapi segala ujianNya...

#tips tuk hilangkan stress#

~kerapkan berzikrullah

~baca Al-Quran...selak la walau sebz mane pon kita pd hari tu..(xperlu snap pic or buat status kat fb ekk even hangpa dok kata Allah ja tau niat setiap hambanye..amalan xperlu di hebahkan  )

~sentiasa ingat kita xsempurna di mata manusia tp kita boleh jd hamba Allah yg sempurna sekiranye ikut ape yg di suruh tggl ape yg di larang..‪

#‎maaf‬ panjang lebo lak aku menaip rini..huhu kalo ade tambahan sila la kongsi sama2..kalo cemuih xpa aku xkesah..ni perkongsian peribadi aku slama aku hadapi stress aku yg menyebabkan aku tau jalan mana harus aku pilih sekarang...terima kasih sudi membaca nukilan aku rini..keh3

Tiada ulasan: